Рішення для аптек

В умовах серйозної конкуренції аптечним установам доводиться прибігати до різних засобів залучення і утримання клієнтів. Пріоритетними чинниками в плані культивування і збереження лояльності споживачів є традиційний комплект з прийнятних цін, широти асортименту, високої якості фармацевтичних препаратів, космецевтики і медичній продукції, а також зручні місцерозташування аптеки і викладення аптечних товарів. Проте на сьогодні це обов’язкові, але недостатні атрибути прихильності покупців до конкретної аптеки. Останнім часом аптеки почали боротися за клієнтів ще і іншими способами: шляхом надання знижок покупцям, переважно постійним, в основному за допомогою дисконтних карт. Хоча можуть бути і простіші варіанти, наприклад, 3-5 відсоткова знижка для усіх покупців на вихідні і святкові дні або ексклюзивні знижки на окремі препарати, які надаються під час проведення промоакций для покупців. Досить часто в такому ж розмірі практикується знижка при покупках на суму понад 100 грн, що, приміром, збільшує реалізацію парафармацевтичного асортименту. Вибір категорії населення для надання знижки визначає директор аптеки або аптечної мережі залежно від того, на яку групу він робить ставку і кого він хоче притягнути.
Проте значно великий маркетинговий потенціал мають дисконтні карти. В усякому разі, в аптечних мережах вони не лише працюють на залучення клієнтів, але і вирішують цілий ряд інших, не менш важливих функціональних завдань. Зокрема, з їх допомогою можна проводити аналіз цільової аудиторії, адже дисконтні карти видаються після заповнення спеціальних анкет. Для реєстрації даних на картку наноситься штрихкод, за допомогою якого інформація про покупця потрапляє в програму обліку клієнтів. І таким чином можна виявляти переваги споживачів, що особливо важливо при використанні в аптечній практиці сучасних маркетингових технологій, таких як CRM (управління взаємовідносинами з клієнтами). Адже поганий маркетинг лікарських засобів на рівні пацієнтів, навіть при ефективному маркетингу, що проводиться в середовищі лікарського і провізорного персоналу, може привести до зменшення кількості продажів в аптеках.
Виділяють дві категорії дисконтних карт: приватні і корпоративні. Перший тип карток орієнтований на тих покупців, які отримують їх безпосередньо в самій аптеці. Дисконтна система стимулює покупця до збільшення суми одноразової купівлі, від якої безпосередньо залежить і величина знижки. Але тільки у тому випадку, якщо відсоток знижки буде високим. Оскільки за відсутності очевидних фінансових дивідендів, мотиву для одноразового розлучення зі значною сумою грошей у клієнта не з’явиться. У цій категорії існують і спеціальні скидочные програми для соціально незахищених і малооплачуваних верств населення: пенсіонерів, інвалідів, студентів, багатодітних сімей. Тобто спектр знижок, що надаються, підтримуваних системою автоматизації, настроюється залежно від привілею відвідувача, дня тижня і часу доби. Крім того, знижки, що настроюються, є прекрасною можливістю організувати індивідуальний підхід до обслуговування постійних клієнтів, встановлюючи для кожного з них спеціальні пільгові умови і різноманітні бонусні заходи.